Huis isoleren nog aantrekkelijker door gemeentelijke subsidies

De Gemeente De Ronde Venen start in de wijken Hofland, Proostdijland en Zuiderwaard-Westerheul met een isolatieactie. De gemeente wil bewoners met een koopwoning in die wijken helpen hun energierekening fors te verlagen. Andere huiseigenaren kunnen meedoen met een collectieve inkoopactie om hun huis te isoleren in heel De Ronde Venen. En op die manier tegen een scherpe prijs isolatiemaatregelen te treffen.

"We helpen inwoners graag bij het isoleren van hun woning, want het is prettig om een goed geïsoleerd huis te hebben. Denk aan vloerisolatie, spouwmuurisolatie en isolatieglas. Het verhoogt niet alleen het woonplezier, maar zorgt ook voor lagere energiekosten. We willen inwoners zo veel mogelijk ontzorgen. Daarom werkt de gemeente samen met Winst uit je Woning. Zij geven advies en hebben lokale uitvoerders voor de isolatiemaatregelen al vooraf geselecteerd. Dat scheelt uitzoekwerk en dus tijd.", aldus wethouder duurzaamheid Cees van Uden.

Isolatiesubsidie voor woningeigenaren

Inwoners uit de wijken Hofland, Proostdijland en Zuiderwaard-Westerheul met een grondgebonden koophuis gebouwd voor 1993, met een WOZ-waarde onder de NHG-grens en met een energielabel van D of lager of onbekend kunnen mogelijk een isolatiesubsidie krijgen die kan oplopen tot wel €2750,-. Dit is boven op de landelijke subsidie.

Collectieve inkoopactie voor woningeigenaren

Huiseigenaren uit andere wijken die hun woning willen isoleren kunnen zich aanmelden voor een gezamenlijke inkoopactie. Door dit samen te doen, kunnen zij mogelijk profiteren van scherpe prijzen. Winst uit je Woning kijkt samen met de huiseigenaar of zij in aanmerking komen voor deze actie.
Voor huiseigenaren die lid zijn van een Vereniging van Eigenaren heeft de overheid een isolatiesubsidie.

Makkelijk aanmelden via Winst uit je Woning

Gemeente De Ronde Venen werkt samen met Winst uit je Woning. Huiseigenaren die hun woning willen isoleren kunnen zich eenvoudig aanmelden voor een vrijblijvend adviesgesprek via www.winstuitjewoning.nl.

Meer weten? Kom naar onze inloopmiddag

De gemeente organiseert een inloopmiddag op woensdag 23 oktober, van 12.00 tot 15.00 uur in dorpshuis de Boei. Aanwezigen kunnen zich laten informeren over isolatiemaatregelen. Vooraf aanmelden is niet nodig.

Meer weten over isolatiesubsidie of het bespaarplan?

Wil je weten waar jij recht op hebt? Doe de postcodecheck op www.winstuitjewoning.nl.

Voor kleinere maatregelen om energie te besparen zoals tochtstrips, radiatorfolie en led-lampen kunnen inwoners met een kleine beurs ook vrijblijvend contact opnemen met de Energieke Rondeveners via: www.energieke-rondeveners.nl

pbweek36_24089_Gemeente De Ronde Venen stimuleert het isoleren van woningen