Servicenormen

De gemeente werkt met servicenormen. Zo weet u wat u van ons kunt verwachten. U kunt ons hierop aanspreken.

Gemeentehuis 

Afspraak

Heeft u een afspraak? Dan wordt u direct geholpen. Heeft u geen afspraak? Dan proberen wij u binnen 15 minuten te helpen. 

Telefoon 

Ons telefoonnummer is 0297 29 16 16. 

U kunt ons bellen: 

  • op maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur 
  • op vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur 

Als wij u niet direct kunnen helpen, bellen wij u binnen 2 werkdagen terug. 

Burgerzaken 

Afspraak 

Burgerzaken werkt alleen op afspraak. Als u een afspraak wilt plannen, dan kunt u binnen 5 werkdagen terecht. Maak een afspraak online. of bel naar 0297 29 16 31. 

Telefoon 

Burgerzaken is tijdens spreekuren telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 0297 29 16 31.    

De spreekuren zijn van: 

  • maandag tot en met vrijdag in de ochtend van 8.30 tot 10.00 uur 
  • maandag tot en met donderdag in de middag van 14.00 tot 15.30 uur 

Gemeente gesloten maar wel een spoedgeval? 

Bel voor spoedgevallen die gevaar kunnen opleveren en onder verantwoordelijkheid van de gemeente vallen met de calamiteitendienst. Bel voor spoedgevallen buiten openingstijden naar telefoonnummer 0297 27 23 61. 

Als er sprake is van kindermishandeling of huiselijk geweld kunt u bellen naar Veilig thuis via telefoonnummer 0800-2000. 

E-mailen 

U kunt ons een bericht sturen via gemeente@derondevenen.nl 

Op uw e-mail ontvangt u binnen 2 werkdagen antwoord of een reactie wat u kunt verwachten, met de naam van uw contactpersoon. 

Brief sturen 

U kunt ons een brief sturen via onderstaand adres: 

Gemeente De Ronde Venen 
Postbus 250 
3640 AG Mijdrecht 

Op uw brief ontvangt u binnen 2 werkweken antwoord of een reactie wat u kunt verwachten, met de naam van uw contactpersoon. 

Social media

Wij zijn actief op de volgende social media kanalen: 

U kunt via onze social media 24 uur per dag, 7 dagen per week uw vraag, melding of opmerking kwijt. U krijgt binnen één werkdag een reactie op een vraag of melding: dat kan een inhoudelijke reactie zijn of een bericht waarin wij vermelden op welke termijn u een antwoord mag verwachten. 

Huisregels

U bent van harte welkom op de socialmediakanalen van de gemeente De Ronde Venen. Wel vragen wij u om rekening te houden met onze huisregels:

  • Plaats geen gewelddadige/discriminerende berichten of berichten die door medegebruikers als beledigend, bedreigend of beschuldigend kunnen worden ervaren.
  • Gebruik geen scheldwoorden. Wees respectvol en netjes naar elkaar en naar ons.
  • Blijf on topic. Plaats alleen reacties die over het onderwerp gaan.
  • Plaats geen spam.

Bij het overtreden van onze huisregels zijn wij genoodzaakt het bericht te verwijderen. Bij aanhoudende overtredingen van onze huisregels blokkeren wij het account.

Complimenten en tips

Heeft u een goede of een minder goede ervaring die u met ons wilt delen? Dan horen wij dat graag. Deze helpen ons om onze service verder te verbeteren. De gemeente staat open voor uw verhalen. Deel uw ergernissen maar ook uw complimenten via T. 0297 29 16 16 of E. gemeente@derondevenen.nl