Iets melden, vragen, klacht indienen of bezwaar maken
-
In en om uw woning
Wilt u iets melden over uw directe woonomgeving? Bijvoorbeeld over grofvuil? Of wilt u een nee/ja- of nee/nee sticker aanvragen?
-
Melding over de openbare ruimte
U kunt een melding doorgeven aan de gemeente. Bijvoorbeeld over afval, vervuiling, groen, ongedierte, onderhoud, obstakels, verkeer, overlast, of graffiti.
-
De Luistertafel
Voelt u zich niet gehoord of gezien door de gemeente? De Luistertafel staat voor u klaar. Hier kunt u terecht om uw verhaal te doen. Wij luisteren naar uw ervaringen en zoeken samen naar een oplossing.
-
Iets verloren of gevonden
Wilt u gevonden of verloren voorwerpen melden of bent u uw paspoort of identiteitskaart verloren?
-
Fraude melden
Iedereen kan (anoniem) uitkeringsfraude bij de gemeente melden.
-
Bezwaar maken en juridische procedures
Wilt u een bezwaar of heeft u een klacht over de gemeente indienen? Of wilt u de gemeente aansprakelijk stellen?
-
Melding overlast door bedrijven
Ervaar je overlast die veroorzaakt wordt door een bedrijf, dan kun je op de website van de Omgevingsdienst regio Utrecht een melding doen.
-
Zienswijze
Soms neemt de gemeente niet direct een definitief besluit. Dan komt er eerst een voorgenomen besluit, vergunning, ontwerp of plan. Bent u het niet mee eens met dit voornemen? U kunt dan uw reactie geven. Deze reactie heet zienswijze.
-
Overlast van bouwen en bouwwerkzaamheden
Als u overlast ervaart van bouwen en bouwwerkzaamheden, dan kunt u dit melden.
-
Informatieverzoek of Woo-verzoek doen
U mag de gemeente vragen om bestuurlijke informatie. Dit is mogelijk door de Wet open overheid (Woo). Het kan gaan om informatie over het beleid of uit andere documenten.
-
Berichten via jeleefomgeving.nl
Jeleefomgeving.nl is een beveiligde, digitale omgeving waarin De Ronde Venen met u communiceert over uw aanvraag omgevingsvergunning of verzoek.
Volg ons