Iets melden, vragen, klacht indienen of bezwaar maken

  • In en om uw woning

    Wilt u iets melden over uw directe woonomgeving? Bijvoorbeeld over grofvuil? Of wilt u een nee/ja- of nee/nee sticker aanvragen?

  • Melding over de openbare ruimte

    U kunt een melding doorgeven aan de gemeente. Bijvoorbeeld over afval, vervuiling, groen, ongedierte, onderhoud, obstakels, verkeer, overlast, of graffiti.

  • De Luistertafel

    Voelt u zich niet gehoord of gezien door de gemeente? De Luistertafel staat voor u klaar. Hier kunt u terecht om uw verhaal te doen. Wij luisteren naar uw ervaringen en zoeken samen naar een oplossing.

  • Iets verloren of gevonden

    Wilt u gevonden of verloren voorwerpen melden of bent u uw paspoort of identiteitskaart verloren?

  • Fraude melden

    Iedereen kan (anoniem) uitkeringsfraude bij de gemeente melden.

  • Bezwaar maken en juridische procedures

    Wilt u een bezwaar of heeft u een klacht over de gemeente indienen? Of wilt u de gemeente aansprakelijk stellen?

  • Melding overlast door bedrijven

    Ervaar je overlast die veroorzaakt wordt door een bedrijf, dan kun je op de website van de Omgevingsdienst regio Utrecht een melding doen.

  • Zienswijze

    Soms neemt de gemeente niet direct een definitief besluit. Dan komt er eerst een voorgenomen besluit, vergunning, ontwerp of plan. Bent u het niet mee eens met dit voornemen? U kunt dan uw reactie geven. Deze reactie heet zienswijze.

  • Overlast van bouwen en bouwwerkzaamheden

    Als u overlast ervaart van bouwen en bouwwerkzaamheden, dan kunt u dit melden.

  • Informatieverzoek of Woo-verzoek doen

    U mag de gemeente vragen om bestuurlijke informatie. Dit is mogelijk door de Wet open overheid (Woo). Het kan gaan om informatie over het beleid of uit andere documenten.

  • Berichten via jeleefomgeving.nl

    Jeleefomgeving.nl is een beveiligde, digitale omgeving waarin De Ronde Venen met u communiceert over uw aanvraag omgevingsvergunning of verzoek.