Nieuws

De laatste nieuwsberichten en actualiteit van De Ronde Venen vindt u hier. Oudere nieuwsberichten kunt u vinden via Webarchief.

Nieuwsberichten

• Werkzaamheden vaste brug Botsholsedwarsweg

05 augustus 2024

Vanaf week 34 vinden er werkzaamheden plaats aan de vaste brug tussen de Hoofdweg en de Botsholsedwarsweg in Waverveen. De werkzaamheden worden uitgevoerd omdat de brug in slechte staat is. De brug en de fundering moeten worden vervangen. De werkzaamheden worden uitgevoerd door de firma Vobi.

• Voedselbank en gemeente onderzoeken verhuizing naar Werkcentrum

29 juli 2024

Voedselbank De Ronde Venen en gemeente De Ronde Venen hebben een intentieovereenkomst getekend voor de huisvesting van de Voedselbank in het Werkcentrum in Mijdrecht. Dit betekent dat de Voedselbank gaat onderzoeken of het technisch en financieel haalbaar is om naar deze locatie aan de Rondweg te verhuizen. Momenteel is de Voedselbank gevestigd in het gebouw van de voormalige school De Trekvogel, maar dit gebouw is niet langer beschikbaar. Samen met de gemeente is gezocht naar een nieuwe locatie, en die is mogelijk gevonden in het Werkcentrum.

• Reageer op de plannen bedrijventerrein Amstelhoek

31 juli 2024

In oktober gaat de gemeenteraad het Ruimtelijk kader van bedrijventerrein Amstelhoek bespreken en vaststellen. Er komen minimaal 30% sociale huur- en 20% betaalbare koopwoningen (tot 355.000 euro). De rest wordt vrije sector.

• Verkeersafwikkeling tijdens jaarmarkt Vinkeveen op 17 juli

15 juli 2024

Op 17 juli vindt in Vinkeveen de jaarmarkt plaats. Tussen 10 en 21 uur staan er ruim 100 kramen opgesteld langs de Herenweg en op het parkeerterrein voor de bibliotheek. Om te zorgen voor een goede en veilige afwikkeling van het verkeer tijdens de jaarmarkt, geldt een aantal regels.
    Herenweg en parkeerterrein voor bibliotheek