Energie besparen en duurzaam wonen

Online hulp voor verduurzamen van uw woning

Ons energieloket van Jouw huis Slimmer helpt woningeigenaren in De Ronde Venen met vragen en informatie rondom energie besparen en duurzaam wonen. Bijvoorbeeld over de aanschaf van zonnepanelen en over het isoleren van uw woning. Ontdek welke mogelijkheden er zijn voor het financieren van een zuiniger huis. Ook komt u makkelijk in contact met lokale energieadviseurs, energieambassadeurs en bedrijven.

Zonnepanelen op het dak van een ander

Wilt u graag schone energie opwekken maar is uw dak niet geschikt? Dan kunt u lid worden van de coöperatie Zon op De Ronde Venen. De coöperatie legt zonnepanelen op grote daken binnen de gemeente, zoals het dorpshuis in Baambrugge en het Veenweidebad in Mijdrecht. De stroom van deze zonnepanelen wordt beschikbaar voor inwoners. Op deze manier wordt het voor iedereen mogelijk om schone energie op te wekken.

U schrijft zich in voor 1 of meer zonnepanelen. Hierdoor wordt u lid en mede-eigenaar van de coöperatie. Alle deelnemers leggen geld in. Van het geld van alle deelnemers koopt de coöperatie zonnepanelen.

Meer weten over duurzaamheid?

Bent u nieuwsgierig naar duurzame ontwikkelingen binnen de gemeente? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief Duurzaamheid.