Nieuws

De laatste nieuwsberichten en actualiteit van De Ronde Venen vindt u hier. Oudere nieuwsberichten kunt u vinden via Webarchief (link rechts onderaan de pagina).

• Verkeersafwikkeling tijdens jaarmarkt Vinkeveen op 17 juli

15 juli 2024

Op 17 juli vindt in Vinkeveen de jaarmarkt plaats. Tussen 10 en 21 uur staan er ruim 100 kramen opgesteld langs de Herenweg en op het parkeerterrein voor de bibliotheek. Om te zorgen voor een goede en veilige afwikkeling van het verkeer tijdens de jaarmarkt, geldt een aantal regels.
    Herenweg en parkeerterrein voor bibliotheek

• Beton gestort voor fundering brug in Demmerik

11 juli 2024

Voor de aanleg van de nieuwe brug in Demmerik is donderdag 11 juli een belangrijke stap gezet. ‘s Ochtends is begonnen met het storten van beton voor de fundering. In totaal wordt zo’n 65 kubieke meter beton gebruikt om ervoor te zorgen dat de brug een stabiele en degelijke basis krijgt. Begin september is de bouw afgerond en wordt begonnen met het opknappen van de weg. Half september zijn de werkzaamheden aan Demmerik afgerond.

• Marickenpark open voor publiek

11 juli 2024

Het Marickenpark in Wilnis is nu open voor iedereen. Woensdag 9 juli hebben kinderen van Jenaplanbasisschool Vlinderbos en wethouder Maarten van der Greft het park officieel en feestelijk geopend door een boom en vlinderstruiken te planten. De vlinderstruiken waren een cadeau van de school aan de gemeente. De school en de buurtbewoners zijn ontzettend blij met het park.

• Teleurstelling over voorstel GS om fietstunnel onder N201 te schrappen

09 juli 2024

Gemeente De Ronde Venen is uitermate teleurgesteld over het voorstel van Gedeputeerde Staten (GS) om geen fietstunnel aan te leggen onder de N201. Het college gaat op verschillende manieren bezwaar maken tegen dit voorstel van GS aan Provinciale Staten (PS). De gemeenteraad heeft donderdag 4 juli een door alle fracties ondersteunde motie aangenomen waarin het college wordt opgeroepen zich maximaal in te spannen om de fietstunnel toch gerealiseerd te krijgen.

• Bouw eerste fase De Meijert kan beginnen, gemeenteraad keurt plannen goed

05 juli 2024

De gemeenteraad heeft het budget dat nodig is voor de aanpassingen van het sportpark en het bouwrijp maken van de grond van project De Meijert goedgekeurd. De tennisverenigingen kunnen nu samengaan en de woningen kunnen gebouwd worden op de grond die vrijkomt. De gemeenteraad heeft ook bestemmingsplan ´De Meijert Noord & Zuid’ vastgesteld.

• Ondernemers verdiepen zich in circulair ondernemen tijdens het Ondernemerslab

04 juli 2024

Hoe zorgen we ervoor dat het opnieuw gebruiken van materialen kan leiden tot omzetverhoging en kostenbesparing? Gemeente De Ronde Venen organiseerde donderdag 27 juni een Circulair Ondernemerslab in Fort bij Nigtevecht. Zo'n 10 geïnteresseerde ondernemers vanuit verschillende branches waren aanwezig en lieten zich inspireren. Een aantal ondernemers startte met het maken van een circulair verdienmodel.

• Eerste paal geslagen voor nieuwe brug in Demmerik

04 juli 2024

Het vervangen van de brug in Demmerik is begonnen. Dinsdag 2 juli is de eerste paal geslagen voor de nieuwe brug. De werkzaamheden duren tot begin september. Aansluitend vindt er groot onderhoud plaats aan de weg Demmerik en wordt deze ingericht als een 30 km zone. De bloembakken die bij wijze van proef op Demmerik zijn geplaatst worden weer verwijderd. Het effect van bloembakken op de snelheid van het verkeer is gering en inwoners geven in een enquête duidelijk aan dat de bloembakken mogen worden verwijderd.

• Extra communicatie via QR-code op bomen

02 juli 2024

Gemeente De Ronde Venen start dit najaar met QR-codes op bomen die vervangen moeten worden. De bordjes met QR-codes moeten inwoners en voorbijgangers informeren over de reden van het vervangen van de boom. De bordjes ondersteunen reguliere vormen van communicatie. De bordjes zijn herbruikbaar en gemaakt van natuurlijk materiaal.

• Inloopavond over samenvoeging Julianaschool en dorpshuis De Willisstee

02 juli 2024

Gemeente De Ronde Venen heeft het ruimtelijk kader en programma van eisen opgesteld voor de samenvoeging van de Koningin Julianaschool en dorpshuis De Willisstee in Wilnis. Tijdens een inloopbijeenkomst op 10 juli krijgen inwoners en andere belangstellenden de gelegenheid om deze in te zien.

• Oorkonde voor 7-jarige Muslima na redden van vriendin

28 juni 2024

De 7-jarige Muslima Kasymov heeft woensdag 26 juni een oorkonde gekregen van de Koninklijke Maatschappij tot Redding van Drenkelingen voor het redden van haar 8-jarige vriendin Madina Lukashenko uit het water van het Gein. Muslima kreeg de oorkonde uit handen van burgemeester Maarten Divendal die haar complimenteerde en bedankte voor haar snelle optreden.