Nieuws

De laatste nieuwsberichten en actualiteit van De Ronde Venen vindt u hier. Oudere nieuwsberichten kunt u vinden via Webarchief (link rechts onderaan de pagina).

• Pas op de plaats voor Doorvaart De Heul, Doorvaart Omtzigt en Het Oude Spoor

26 juni 2024

Het college heeft besloten om een pas op de plaats te maken bij de uitvoering van 3 projecten: Doorvaart De Heul, Doorvaart Omtzigt en Het Oude Spoor. Aanleiding hiervoor vormen de gemeentelijke financiën. Deze staan onder druk omdat de gemeente komende jaren minder geld krijgt van het Rijk. Om de begroting sluitend te krijgen is het noodzakelijk keuzes te maken, schrijft het college in de Kadernota 2025. De pas op de plaats voor de 3 projecten is daar onderdeel van.

• Nieuwe bedrijventerrein krijgt als naam: De Bocht

26 juni 2024

Het nieuwe bedrijventerrein ten noorden van de N201 in Mijdrecht gaat ‘De Bocht’ heten. De meeste inwoners hebben op deze naam gestemd toen werd gevraagd wat de naam van het nieuwe bedrijventerrein zou moeten worden. Het college van B en W heeft de stemuitslag gevolgd en besloten het terrein de naam De Bocht te geven.

• Gemeente De Ronde Venen organiseert succesvolle banenmarkt

25 juni 2024

“In mijn land moeten mensen naar een baan zoeken. Hier worden ze aangeboden in het gemeentehuis. Voor werknemers is het interessant om te zien wat de kansen op de Nederlandse arbeidsmarkt zijn. Ik vond het een geweldige ervaring”, zegt Habib Alshaibani, afkomstig uit Jemen.

• Nieuw inkoopbeleid De Ronde Venen

18 juni 2024

Gemeente De Ronde Venen heeft nieuw inkoopbeleid. De gemeenteraad heeft in zijn vergadering van mei 2024 het ‘Inkoopbeleid gemeente De Ronde Venen 2024-2030’ unaniem vastgesteld. met dit nieuwe inkoopbeleid willen we als gemeente de juiste balans vinden tussen beste prijs, duurzaamheid en sociaal ondernemerschap.