Verhuizen binnen Nederland
Gaat u verhuizen? U geeft dit door aan de gemeente waarin u gaat wonen.
Als u gaat verhuizen, geeft u dit door bij de gemeente waar u gaat wonen. Ook als u in dezelfde gemeente blijft wonen, moet u dit doorgeven.
Komt u uit het buitenland of staat u nergens ingeschreven dan moet u telefonisch een afspraak maken via T. 0297 29 16 31.
Nu online uw verhuizing doorgeven
Is online doorgeven voor u lastig, dan kunt u ook een afspraak maken voor uw aangifte op het gemeentehuis.
De aangifte van verhuizing kan gedaan worden door:
- uzelf, als u 16 jaar of ouder bent
- door ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen
- samenwonende echtgenoten / geregistreerde partners voor elkaar (alleen als zij samen van het oude adres naar het nieuwe adres verhuizen)
- samenwonende ouders en meerderjarige kinderen voor elkaar (alleen als zij samen naar het nieuwe adres verhuizen)
- de curator voor een persoon die onder curatele is gesteld
- een meerderjarige die daarvoor schriftelijk gemachtigd is
Het doorgeven van een verhuizing is gratis.
De termijn voor het doorgeven van een verhuizing is:
- 4 weken voor de verhuizing, tot
- 5 dagen na de verhuizing
Zo geeft u een verhuizing door:
- Log in met DigiD bij de gemeente waarin u gaat wonen.
- U vult de gegevens in.
Als u online uw verhuizing doorgeeft, hoeft u geen kopie legitimatiebewijs mee te sturen.
Schriftelijk aan de balie, u heeft hiervoor nodig:
- Koop- of huurcontract
- Geldig legitimatiebewijs van uzelf
- Indien u gaat inwonen, heeft u een schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner nodig
- Geldig legitimatiebewijs van de hoofdbewoner
U deelt persoonsgegevens met ons. Wij gaan daar zorgvuldig mee om. U leest er meer over in onze privacyverklaring en privacyrechten.