Groot onderhoud Herenweg-Noord Vinkeveen

Om de doorstroming te verbeteren en de veiligheid te verhogen, is groot onderhoud aan de Herenweg nodig.

Update

De werkzaamheden aan de Herenweg-Noord zijn bijna afgerond. Als laatste moet nog de rode coating voor de fietsstroken worden aangebracht. Dit kan alleen als de weersomstandigheden hiervoor geschikt zijn. Dit betekent onder andere: droog weer, een luchtvochtigheid van maximaal 80% en een temperatuur boven de 10 graden. De coating wordt in 2024 aangebracht zodra het warmer en droger is.

Wat

Vanaf 2 oktober start gemeente De Ronde Venen met grootschalige werkzaamheden aan de Herenweg. Deze weg vereist dringend onderhoud en krijgt ook een nieuwe inrichting. Het aannemersbedrijf AW Onderhoud uit Mijdrecht is verantwoordelijk voor deze werkzaamheden.

De inrichting van de rijbaan wordt aangepast. De rijbaan wordt overal 5,50 meter breed en het bestaande asfalt, met een diepte van 5 tot 10 cm, wordt verwijderd en vervangen door nieuw asfalt met extra duurzaamheid dankzij asfaltwapening. Negen nieuwe parkeerplaatsen worden aangelegd waar er voldoende ruimte is, terwijl 14 bestaande parkeerplaatsen worden opgeheven op plaatsen waar de breedte onvoldoende is. Bovendien komen er 27 nieuwe parkeerplaatsen op het terrein van de visboer. Om het groene karakter te behouden, komen er plantvakken, begrensd door trottoirbanden en voorzien van hekjes. Nieuwe kolken worden geplaatst om regenwater efficiënt af te voeren. De verkeersveiligheid wordt bevorderd door het instellen van een 30 km/u-zone en het aanbrengen van fietssuggestiestroken op de rijbaan.

Tijdens de werkzaamheden is een deel van de weg tussen de N201 en de Baambrugse Zuwe tijdelijk niet toegankelijk. Gedurende het frezen van het oude asfalt en het aanbrengen van het nieuwe asfalt is de weg volledig afgesloten.

Waar

De werkzaamheden worden uitgevoerd aan de Herenweg te Vinkeveen. De noordelijke grens is de kruising Herenweg/Baambrugse Zuwe. De zuidelijke grens is de noordelijke op- en afritten van de provinciale weg N201.

Onderhoud Herenweg

Voorjaar 2024

• Aanbrengen rode coating

• 25-9-2023: Werkzaamheden aan de Herenweg te Vinkeveen

Heeft u vragen over de werkzaamheden? Bel naar 0297 29 16 16.