U kunt digitaal een afspraak maken voor een paspoort, ID-kaart of rijbewijs. Voor alle andere producten of diensten bel voor een afspraak 0297 - 29 16 16.

Lees verder over het coronavirus. Bent u ondernemer, kijk dan hier voor de regelingen voor ondernemers.

eHerkenning aanvragen

Heeft u een bedrijf en wilt u zich online kunnen identificeren? Vraag dan eHerkenning aan bij een erkende leverancier.

EHerkenning is een digitale handtekening voor bedrijven en organisaties. U kunt e-herkenning vergelijken met DigiD. Met eHerkenning kunt u namens een bedrijf of organisatie bijvoorbeeld een subsidie, vergunning, ontheffing of wijziging aanvragen.

EHerkenning wordt in 5 verschillende betrouwbaarheidsniveaus aangeboden. Voor een aanvraag bij de gemeente heeft u eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 2 nodig. Een account van eHerkenning schaft u aan via één van de erkende leveranciers. Het overzicht van leveranciers vindt u op de website van eHerkenning. Aan het gebruik van eHerkenning zijn kosten verbonden.

De voorwaarden voor het aanvragen van eHerkenning zijn onder andere:

  • Uw onderneming staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Zo vraagt u eHerkenning aan:

  • U volgt het stappenplan op de website van eHerkenning. Op deze website vindt u ook bij welke erkende leveranciers u eHerkenning kunt aanvragen.
  • U vraagt eHerkenning aan bij de leverancier van uw keuze.
  • U betaalt de leverancier voor de aanschaf en het gebruik van eHerkenning.