Aanvragen vergunningen

E-herkenning, Omgevingsvergunning of Bibob onderzoek regelt u bij de gemeente. Een horecabedrijf, kinderopvang organisatie en standplaats op de openbare weg hebben een eigen vergunning nodig.

• eHerkenning aanvragen

EHerkenning is een digitale handtekening voor bedrijven en organisaties. Voor een aanvraag bij de gemeente heeft u eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 2 nodig.

• Omgevingsvergunning voor het milieu aanvragen

Bedrijven die schade aan het milieu veroorzaken, hebben een omgevingsvergunning voor het milieu nodig.

• Kinderopvang starten

Wat moet u doen om een kinderopvang, buitenschoolse opvang, gastouderbureau of peuterspeelzaal te starten?

• Horecabedrijf starten

Wilt u een horecabedrijf starten? Dan heeft u vaak een exploitatievergunning nodig. Voor het schenken van alcohol of het plaatsen van een gokautomaat, moet u ook een vergunning aanvragen.

• Standplaats op de openbare weg of op de markt

Wilt u bijvoorbeeld een ijskraam, oliebollenkraam of een kraam voor promotie neerzetten? Of wilt u graag een kraam op de weekmarkt van Abcoude of Mijdrecht?

• Bibob-onderzoek

Als u een vergunning of subsidie aanvraagt of meedoet aan een aanbesteding, kan de gemeente een Bibob onderzoek doen.