Subsidies en financiële ondersteuning

Heeft u als ondernemer (tijdelijk) financiële hulp nodig? Dan zijn er wellicht mogelijkheden voor ondersteuning. De mogelijkheden zijn afhankelijk van uw situatie.

• Ondersteuning van gezamenlijke ondernemersinitiatieven

Heeft u een idee waarmee u samen met andere ondernemers een bijdrage wilt leveren aan het ondernemersklimaat in de gemeente? De gemeente ondersteunt gezamenlijke initiatieven van ondernemers.

• Provinciale subsidies

Subsidies die de Provincies Utrecht aanbiedt.

• Landelijke subsidies op kvk

Bekijk hier de landelijke subsidies op de website van de Kamer van Koophandel.

• Landelijke subsidies op RVO

Bekijk hier de landelijke subsidies op de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

• Subsidies en vergoedingen voor instellingen

Streeft uw stichting, vereniging of instelling een maatschappelijk doel na? Dan komt u misschien in aanmerking voor een subsidie. U kunt twee soorten subsidie aanvragen: een jaarlijkse en een eenmalige subsidie.

• Uitkering voor oudere gestopte ondernemers

Bent u zelfstandig ondernemer en stopt u met uw bedrijf? Met de IOAZ-uitkering kunt u uw inkomen aanvullen. Vraag de IOAZ aan bij de gemeente. U doet dit voordat u stopt met uw bedrijf.

• Schuldhulpverlening voor zelfstandigen

Bent u zelfstandig ondernemer en hebt u schulden? Of gaat u stoppen met uw bedrijf en hebt u schulden? Lees hier wat de mogelijkheden zijn voor schuldhulp van de gemeente.

• Loonkostensubsidie

Bent u werkgever van iemand met een ziekte of beperking? En verdient uw werknemer minder dan het minimumloon? Dan kunt u misschien loonkostensubsidie aanvragen.

• Subsidie Samen duurzaam in De Ronde Venen

Bent u een energiecoöperatie met een duurzaam initiatief? Of heeft u een duurzaam inwonersinitiatief? Vraag de subsidie Samen duurzaam in De Ronde Venen aan.