Paspoort of identiteitskaart verloren of gestolen

Bent u uw paspoort of identiteitskaart verloren of is deze gestolen? U kunt dan een verklaring van verlies of diefstal tekenen bij de gemeente.

Is uw paspoort gestolen en moet u de volgende dag op reis? Een nieuw paspoort aanvragen kost zeker 24 uur. Misschien komt u in aanmerking voor een nooddocument van de Koninklijke Marechaussee.

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijtgeraakt in het buitenland? Doe direct aangifte bij de plaatselijke politie en vraag om een bewijs daarvan. Vraag ook een nieuw of tijdelijk reisdocument aan bij een Nederlandse ambassade of consulaat.

logo DigiDVermissing reisdocument online melden met DigiD

U vraagt een nieuw paspoort of een nieuwe identiteitskaart persoonlijk aan bij de gemeente waar u ingeschreven staat. Is dat niet snel genoeg? Een nieuw paspoort aanvragen kost zeker 24 uur. Misschien komt u in aanmerking voor een nooddocument van de Koninklijke Marechaussee.

Is uw paspoort of identiteitskaart verloren of gestolen in het buitenland? En heeft u daar een vraag over? Bel of Twitter dan met het 24/7 BZ Contactcenter van het ministerie van Buitenlandse Zaken.